Mistä voi saada selville vuonna 1927 rakennetun talon Luostarinkatu 15, Turku, arkkitehdin ja talon alkuperäisen käyttötarkoituksen? Onko ollut oppilaitos?

Kysytty

Mistä voi saada selville vuonna 1927 rakennetun talon Luostarinkatu 15, Turku, arkkitehdin ja talon alkuperäisen käyttötarkoituksen? Onko ollut oppilaitos?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turussa osoitteessa Luostarinkatu 15 on toiminut ruotsinkielinen maatalousoppilaitos HSL. Tämä lääninarkkitehti Gunnar Wahlroosin piirtämä uusklassinen rakennus, joka valmistui vuonna 1927, tunnetaan parhaiten lempinimellään Skuffis.

Lähde:

Hannu Miettunen: Palvelutaloksi kaavoitettuun Skuffikseen tulee yksityisasuntoja (Turun Sanomat 10.6.2005)

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074049976/Palvelutaloksi+kaavoitettuun+Skuffikseen+tulee+yksityisasuntoja