Mistä tulee sukunimi Rejsträm?

Kysytty

Mistä tulee sukunimi Rejsträm?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Digi- ja väestörekisterin mukaan sukunimeä "Rejsträm" ei löydy Suomesta. Nimellä Rejsträm ei siis löydy tietoa, mutta sukunimi Rejström on hieman yleisempi. Esimerkiksi Tom Rejström on tunnettu suomalainen näyttelijä.

Lisää Rejström-sukunimestä voi lukea osoitteesta:

Rejström: Sukunimi-info (salste.net)

Lähteet:

Näyttelijäliitto: Tom Rejström

Tom Rejström - Näyttelijäliitto - Skådespelarförbundet ry (nayttelijaliitto.fi)

Digi- ja väestövirasto: Nimipalvelu

Nimi­palvelu | Digi- ja väestötietovirasto (dvv.fi)

Sukunimi-info: Tietoa suomalaisista sukunimistä

Sukunimi-info (salste.net)

0 ääntä

Kommentit

Mikäli kysymys koski Rejström-nimen merkitystä, niin Ruotsin akatemian sanakirjan mukaan rej on vanhahtava ja "vahvasti maalaismainen" sana, joka merkitys on 'meteli', 'hälinä', 'vilske', 'huiske' tms.: https://svenska.se/saob/?id=R_0745-0170.C7Zm&pz=7

Rejström siis voisi kai olla suomeksi suunnilleen "Vilkasvirta".