Mistä tulee sanonta "olla kassalla"? Viitataanko tällä kassahenkilökuntaan tai asiakkaisiin?

Kysytty

Mistä tulee sanonta "olla kassalla"? Viitataanko tällä kassahenkilökuntaan tai asiakkaisiin?

Vastaus

Vastattu

En saanut mistään nettilähteestä tietoa sanonnan alkuperästä.

Sitä kannattaa varmaan kysyä Kotimaisten kielten keskukselta. Linkki kielineuvonnan lomakkeisiin