Mistä tulee passin numeron etukirjaimet?

Kysytty

Mistä tulee passin numeron etukirjaimet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaimet ovat osa asiakirjan, tässä tapauksessa passin, sarjanumerointia. Ja itse asiassa nykyään ei noudateta numeroinnissa mitään sarjaa, vaan numerointi määräytyy satunnaisesti, johon sitten kuuluu alun kirjainyhdistelmä. Muuta merkitystä kirjaimille ei näennäisesti ole.

Lisää asiakirjojen merkinnöistä voi lukea tästä linkistä: Council of the European Union - PRADO - FIN-AO-06001 (europa.eu)

ja tästä PDF-dokumentista: prado-glossary.pdf (europa.eu)