Mistä tulee elokuvan Kovasikajuttu-elokuvan varsin erikoinen nimi? Miksi kyseisellä elokuvalla on sellainen nimi? Minua ihmetyttää kyseinen asia, koska…

Kysytty

Mistä tulee elokuvan Kovasikajuttu-elokuvan varsin erikoinen nimi? Miksi kyseisellä elokuvalla on sellainen nimi? Minua ihmetyttää kyseinen asia, koska jotenkin sen elokuvan nimi antaa kyseisestä elokuvasta negatiivisen kuvan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elokuva kertoo Pertti Kurikan nimipäivät -punkyhtyeestä, ja sen nimi tulee bändin samannimisestä kappaleesta. (http://kovasikajuttu.fi/bandi-info/sanoitukset) Miksi nimeksi on valittu juuri kyseisen kappaleen nimi, siihen osannevat vastata vain elokuvan tekijät itse. Punk-musiikiin ja -kulttuuriin on perinteisesti kuulunut kapinallisuus, auktoriteetinvastaisuus ja provosoivuus, joten ehkäpä nimellä on tarkoituskin herättää ristiriitaisia tunteita?

Halutessasi voit tiedustella asiaa myös elokuvan tekijöiltä esim. sähköpostiosoiteella info@kovasikajuttu.fi.