Mistä tilata/ostaa polvijärveläiskirjailija Veli-Matti Hyttisen teoksia? Toki on Adlibrikset sun muut, mutta onko väylää jota kautta näitä omakustanteen…

Kysytty

Mistä tilata/ostaa polvijärveläiskirjailija Veli-Matti Hyttisen teoksia? Toki on Adlibrikset sun muut, mutta onko väylää jota kautta näitä omakustanteen omaisia kirjoja saisi ostettua siten että asia hyödyttäisi taloudellisesti kirjoittajaa eniten. Eli ilman rohmuavia välikäsiä.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Paras kate olisi varmaankin ostaa suoraan tekijältä, jos hänellä niitä on tai suoraan kustantajan verkkokaupasta. Etulinja-kustannuksella tällaista verkkokauppaa ei ole, eikä kirjailija näytä aktiivisesti kirjoja itse kauppaavan (siinäkin on aika paljon työtä, jos joutuu postittamaan kirjat erikseen, mikä on kaikki pois kirjoittamisesta ja muista töistä).

Ilmeisesti kirjailija on riittävän tyytyväinen kirjakauppojen tarjoamaan osuuteen, koska muutenhan niitä ei olisi tarjolla. Olettaa voi, että halvemmalla myyvät kaupat tilittävät myös pienemmän katteen kirjailijalle. Tosin tästähän ei ole mitään julkista ja virallista tietoa, millainen sopimus kirjailijalla on jälleenmyyjien osalta. Siihen voi vastata ainoastaan kirjailija itse.

Kirjastosta lainatuista kirjoista maksetaan tekijälle lisäksi lainauskorvausta lainojen määrän mukaan, joten sitäkin kautta kirjailijalle kertyy lisätuloa, jos ei aio ostaa koko kirjailijan tuotantoa omaksi.

0 ääntä

Kommentit

Kirjoja voi tilata joko puhelimitse 046-6164232, tai sähköpostilla etulinjakustannus@gmail.com. Myös facebook käy. Profiili löytyy nimellä Sanataiteenpillooja.