Mistä tietäisi, mikä sähkönsiirtoyhtiö on jonkin osoitteen asukkailla? Eli onko jotain nettisivua, johon kirjoitetaan katuosoite, jolloin saa selville…

Kysytty

Mistä tietäisi, mikä sähkönsiirtoyhtiö on jonkin osoitteen asukkailla? Eli onko jotain nettisivua, johon kirjoitetaan katuosoite, jolloin saa selville osoitteen asunnon sähkönsiirtoyhtiön? Siirtoyhtiöiden nimet eivät auta: esim. Joensuussa sähkönsiirtäjä lienee Espoo karuna.

Vastaus

Vastattu

Sähkönsiirrosta vastaava yhtiö eli sähköverkkoyhtiö määräytyy asuinalueen ja siellä olevien verkonhaltijoiden mukaan. Sähköverkkoyhtiöitä ei voi kilpailuttaa. Katuosoitteen perusteella toimivaa hakupalvelua ei ole saatavilla.

Jyväskylän kaupungin verkkosivujen mukaan Jyväskylän alueella toimii kolme sähköverkkoyhtiötä: Alva Sähköverkko (kantakaupunkialue), Järvi-Suomen Energia (Vaajakoski osittain, Leppälahti, Oravasaari, Oittila, Putkilahti, Rutalahti) ja Elenia Verkko (muut entisten Jyväskylän maalaiskunnan ja Korpilahden alueet).

Lähde: Sähkökatko | Jyväskylä.fi (jyvaskyla.fi)