Mistä teoksesta löytyy L. Onervan runo, joka alkaa seuraavasti: "Jokainen joka täältä pois nukkuu vie mukanaan ajan historiaa Jokaisen myötä iäksi hukkuu…

Kysytty

Mistä teoksesta löytyy L. Onervan runo, joka alkaa seuraavasti:
"Jokainen joka täältä pois nukkuu
vie mukanaan ajan historiaa
Jokaisen myötä iäksi hukkuu elämäntyötä ja unelmaa...."

Olen lukenut tämän kuolemanilmoituksesta, jolloin esiin ei tule runon nimi. L. Onervan Kauneimmista runoista en sitä löytänyt.

Vastaus

Vastattu

Runo Kuolema ja kuolottomuus on peräisin Onervan aikanaan julkaisematta jääneistä runoista kootusta valikoimasta Pilvet ja aurinko : runoja vuosilta 1953–1963 (Otava, 2005).