Mistä Tampereella Itsenäisyydenkaduksi muutettu Puolimatkankatu oli alunperin saanut nimensä? Siis nimen Puolimatkankatu.

Kysytty

Mistä Tampereella Itsenäisyydenkaduksi muutettu Puolimatkankatu oli alunperin saanut nimensä? Siis nimen Puolimatkankatu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Jari Niemelän kirjan Onks tiatoo mukaan Puolimatkankadun nimi
johtunee kahdesta torpasta (Puolimatkan Fält ja Puolimatkan Ståhl),
jotka sijaitsivat vanhan Hippoksen tuntumassa, Tammerkoskelta Takahuhtiin johtaneen Kosken maantien varrella,tavallaan kahden asutuskeskuksen puolimatkassa.