Mistä saisin tilastotietoa Helsingin eri alueiden autottomien talouksien määrästä? Olen löytänyt yleistä tilastotietoa Helsingistä, mutta en tarkempaa, eri…

Kysytty

Mistä saisin tilastotietoa Helsingin eri alueiden autottomien talouksien määrästä?

Olen löytänyt yleistä tilastotietoa Helsingistä, mutta en tarkempaa, eri alueita koskevaa tietoa. Erityisesti minua kiinnostaisi autottomien talouksien osuus Kallion alueella.

Hienoa olisi, jos löytyisi kartta-aineisto, jossa vertaillaan eri kaupunginosien autottomien talouksien prosentuaalista osuutta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Tilastokeskuksen Suomi postinumeroalueittain -palvelusta löytyy tieto postinumeroalueella olevista asuntokunnista auton käyttömahdollisuuden mukaan. Käyttömahdollisuus tarkoittaa että asuntokuntaan (talouteen) kuuluu yksi tai useampi auton omistaja tai haltija. Postinumeroalueella 00530 (Kallio) on auton käyttömahdollisuus 29,5 %:lla asuntokunnista.

Suomi postinumeroalueittain on maksullinen palvelu, jota voi käyttää ilmaiseksi Tilastokirjastossa Helsingin Kalasatamassa tai Helsingin yliopiston kirjaston Kaisa-talossa sijaitsevassa Tilastotiedon palvelupisteessä.

www.tilastokeskus.fi/info