Mistä saisin tietoa ruotujakoiseen Savon Kevyeen Jalkaväkirykmenttiin kuuluneen Pieksämäen komppanian taisteluista mielellään paikkoineen ja päivämäärineen…

Kysytty

Mistä saisin tietoa ruotujakoiseen Savon Kevyeen Jalkaväkirykmenttiin kuuluneen Pieksämäen komppanian taisteluista mielellään paikkoineen ja päivämäärineen Kustaan sodan aikana 1788-1790?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheeseen liittyviä tietoja löytyy mm:

Kansallisarkistosta
(Savon ja Savonlinnan läänin jalkaväkirykmentin arkisto)

Ahonen, Into:
Savon Jääkärirykmentin vaiheet 1770-1810. 1938

Huuskonen, Aarne:
Kuninkaallinen Savon Jääkärirykmentti vuosina 1770-1810. 1927
Teoksessa on laaja lähdeluettelo

Jägerhorn, G.H.:
I fält för Gustaf III. Beskrivning över kampanjen i Savolax 1788-1790. 2004 (Skifter utgifna av Svenska litteratursällskaper i Finland, 656)