Mistä saan tietää, mikä on suurin moottori, millä Ford Angliaa on koskaan valmistettu ? Nyt on siis kysymys 60-luvusta eteenpäin valmistetuista Anglioista.

Kysytty

Mistä saan tietää, mikä on suurin moottori, millä Ford Angliaa on koskaan valmistettu ? Nyt on siis kysymys 60-luvusta eteenpäin valmistetuista Anglioista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisesti suurin tehdasvalmisteinen moottori Ford Angliassa oli Anglia 1200:ssa, joka esiteltiin vuonna -66. Moottorin tilavuus oli 1198cc, teho 54hv/5000, huippunopeus 130km/h. Tarkempia tietoja Suomeen tuoduista englantilaisista Fordeista saat esimerkiksi kirjasta Ojanen, Olli: Autot Suomessa. Osa 2: Ford - Englannin Fordit. Alfamer, 1998. Saatavuustiedot pääkaupunkiseudulla voit tarkistaa aineistotietokanta Plussasta, http://www.libplussa.fi .