Mistä saan kirjastokortin ja voiko kirjoja lainata ilman sitä?

Kysytty

Mistä saan kirjastokortin ja voiko kirjoja lainata ilman sitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saat kirjastokortin kotipaikkasi kirjastosta. Ota kuvallinen henkilötodistus mukaan. Yleensä kortin voi saada myös muiden kuntien kirjastoon, kun menee sen henkilökohtaisesti hakemaan.

Kirjoja ei voi lainata ilman voimassaolevaa kirjastokorttia. Monissa kunnissa voi lainata myös, jos kortti on unohtunut kotiin, jos lainaajatiedot löytyvät kirjaston tietokannasta. Mukana on kuitenkin oltava henkilötodistus.

Kirjastoilla on säännöt, joista löytyvät mm. kirjastokorttiin liittyvät asiat. Pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen kirjastokorttiasiat löytyvät alta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_j…

17 ääntä

Kommentit

Selkeät ohjeet. Hsrvoin käyttäväkin ymmärtää ja pääsee jyvälle. Hyvin meni