Mistä saan 1950-luvun - 1960-luvun kartan Haakoninlahdelta? Nykyisen Reginankujan paikkeilta Helsingissä.

Kysytty

Mistä saan 1950-luvun - 1960-luvun kartan Haakoninlahdelta? Nykyisen Reginankujan paikkeilta Helsingissä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haakoninlahti, alunperin Håkansvik on merenlahti nykyisessä Laajasalolla. Alueella on nykyisin Haakoninlahdenkatu. Helsingin alueen vanhoja karttoja ja ilmakuvia voi etsiä uudesta Helsingin historia sivustosta, jonka osoite on  https://historia.hel.fi/fi  . Palvelun etusivulta avautuvat karttapalvelut, josta voi valita eri vuosien opaskarttoja ja ilmakuvia. Esimerkiksi vuoden 1962 opaskarttaan Haakoninlahti on selkeästi merkitty.

Lähteet:
Svenska ortnamn i Finland
Helsingin kadunnimet. Toinen korjattu painos. Helsinki, 1981