Mistä päin mahtaa sukunimi glumerus olla?Suomennettu 1906 Karpioksi

Kysytty

Mistä päin mahtaa sukunimi glumerus olla?Suomennettu 1906 Karpioksi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kehottaisin teitä ottamaan yhteyttä Suomen Sukututkimusseuran kirjastoon joka sijaitsee Liisankadulla Helsingissä. Kirjaston kotisivun osoite on www.geneaologia.fi ja sähköpostisoite kirjasto@geneaologia.fi.

1 ääntä

Kommentit

Glumeruksia on Hiski-hakuohjelman mukaan ollut 1800-luvulla esimerkiksi Viipurin alueella, Kivennavalla, Johanneksessa, Pietarin suomalaisessa seurakunnassa, Rantasalmella, Leppävirralla ja Keuruulla.
Sukuhakuri kertoo, että 1700-luvulla on ollut Leppävirralla naishenkilö Maria Glomerus, paikallisen lukkari Oxmanin vaimo. Hän polveutunee sortavalalaisesta porvarista Olof Olofsson Glumerus (1677-1764), jonka juuret taas lienevät Inkerinmaalla.