Mistä on peräisin isoäitini laulama kaulu, ja miten sen sant menevät; muistan vain tämän osan: Ennen sitä ajettiin hevosella reellä karvainen kaakki oli…

Kysytty

Hei!

Mistä on peräisin isoäitini laulama kaulu, ja miten sen sant menevät; muistan vain tämän osan:

Ennen sitä ajettiin hevosella reellä
karvainen kaakki oli aisojen eellä
nyt autot maantiellä kiitää
Hei lentokoneet taivaalla liitää.
Ennen sitä laitettiin pellolle lantaa,
Sihä joka haisee ja voimaa antaa
Nyt pannaan , salpietaria,...tuomaskuomaa.

Vastaus

Vastattu

Tällaista laulua en onnistunut löytämään. Ehkä joku lukijoistamme tunnistaa sen?

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei! Tätä lauloi isoäitini, kun olin pieni; siis joskus 50 vuotta sitten. Hän oli kotoisin Hartolasta ja asui silloin Korsossa. Mummi oli kova lukemaan, äitini nuoruudessa heillä esimerkiksi kokoontuivat naapurit kuuntelemaan, kun mummi luki ääneen kirjoja.