Mistä on peräisin Hj. Backman/Simo Korpela laulun "Sunnuntaiaamuna" laulun kolmas säkeistö "Se kyynel ompi onnen..." ? Löysin sen jo edesmenneen isäni…

Kysytty

Hei, mistä on peräisin Hj. Backman/Simo Korpela laulun "Sunnuntaiaamuna" laulun kolmas säkeistö "Se kyynel ompi onnen..." ? Löysin sen jo edesmenneen isäni käsialalla kirjoitettuna hänen laulukirjastaan, mutta en löydä lähdettä siihen. Osaisitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu

Kyseinen kolmas säkeistö "Se kyynel onnen ompi ja auvo taivaisen..." on myöhemmin lauluun liitetty tuntemattoman henkilön kirjoittama lisäsäkeistö.

Lähde: Pajamo, Reijo (2013): Koulun laulutunnilla: Tietoa vanhoista koululauluista