Mistä on kyse tässä Sharon Lathanin Darcy-saagassa? Liittyykö se jotenkin Austenin kirjaan, onko se kirja ja jos on, onko se suomennettu?

Kysytty

Mistä on kyse tässä Sharon Lathanin Darcy-saagassa? Liittyykö se jotenkin Austenin kirjaan, onko se kirja ja jos on, onko se suomennettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sharon Lathanin Darcy-saaga on "jatkoa" Jane Austenin kirjalle Ylpeys ja ennakkoluulo. Nettisivuillaan Sharon Lathan kertoo kirjojensa synnystä: vuonna 2005 hän oli käynyt katsomassa Keira Knightleyn ja Matthew Macfadyen tähdittämän elokuvan Ylpeys ja ennakkoluulo. Ja jäi koukkuun, kuten niin moni muukin. Hän ei ollut aikaisemmin lukenut Austenin kirjoja, mutta nyt hän luki koko tuotannon ja lisäksi kaiken käsiinsä saaman Austenia käsittelevän kirjallisuuden toivoen löytävänsä tietoja Darcyn ja Elizabethin myöhemmästä elämästä, mitään kuitenkaan löytämättä. Ja niin hän päätti itse kirjoittaa jatkoa tarinalle.
Kirjoja on viisl: Mr. & Mrs. Fitzwilliam Darcy, Loving Mr. Darcy,
My Dearest Mr. Darcy, In the Arms of Mr. Darcy ja A Darcy Christmas. Kirjoja ei ole suomennettu.

Sen sijaan Emma Tennantin Ylpeyteen ja ennakkoluuloon kirjoittama "jatko-osa" on suomennettu nimellä Epäsäätyinen avioliitto (aluteosten nimet ovat Pemberley ja An unequal marriage).

http://www.sharonlathan.net/