Mistä nimi Jonia on lähtöisin ja mitä se merkitsee

Kysytty

Mistä nimi Jonia on lähtöisin ja mitä se merkitsee

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etunimitilasto 14.12.2015

Jonia Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
1960-79 alle 5 alle 5 alle 10
1980-99 alle 5 alle 5 alle 10
Yhteensä alle 10 alle 10 alle 20
Siis väestörekisterin mukaan tuon nimisiä on jkastettu vuosien 1960-1999 välisenä aikana vajaa kymmenen miestä ja vajaa kymmenen naista. Sen jälkeen se on jäänyt pois vähäisestäkin käytöstä.
Nimi ei löydy yhdestäkään kirjastosta löytyvästä nimikirjasta. Nimen alkuperä ja merkitys jää näin hämärän peittoon. Voisiko olla Jon nimestä johdettu etunimi. Mitään todistetta tähän kirjat eivät anna. Nimeä ei löydy edes harvinaisten etunimien listalta. Voisiko kyseessä olla vanhempien itse keksimä uniikkinimi?