Mistä, miten ja millä hinnalla voisin saada nähtäväksi sanomalehtien sivut, joilla kerrotaan Raision kirkon 650-vuotisjuhlasta Tapahtuma oli 21.8.1955. Olen…

Kysytty

Mistä, miten ja millä hinnalla voisin saada nähtäväksi sanomalehtien sivut, joilla kerrotaan Raision kirkon 650-vuotisjuhlasta Tapahtuma oli 21.8.1955. Olen Raision seurakunnan tiedottaja. Kirkkomme viettää tänä vuonna 700-vuotisjuhlaa. Haluaisin laittaa syyskuun alussa ilmestyvään lehteen sivun, joka olisi suora kopio viidenkymmenen vuoden takaisesta sanomalehdestä, ainakin Uusi Aura on kirjoittanut pitkän reportaasin juhlapäivän eri vaiheista. Lähinnä kyseeseen tulevat Uuden Auran lisäksi Turun Sanomat ja Rannikkoseutu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston käsikirjastossa on mahdollisuus ottaa kopioita mikrofilmatuista lehdistä, myös Uudesta Aurasta (1.1.1897-17.5.1964), Rannikkoseudusta (4.5.1948 - 28.12.1979) ja Turun Sanomista (1.1.1905 -28.2.2005). A4 kopio maksaa 0,40 euroa/sivu ja A3 0,50 euroa/sivu. Käsikirjastoon kannattaa soittaa etukäteen (puh.02-2620 629) ja varata itselleen tulostava mikrofilmin lukulaite. Laiteopastaja ohjaa laitteen käytössä, jos ette ole aikaisemmin käyttänyt lukulaitetta.