Mistä mahtaisi löytää sotilasvaruste listoja kirjana?

Kysytty

Hei
Mistä mahtaisi löytää sotilasvaruste listoja kirjana?

Vastaus

Vastattu

Erilaisia historiallisia suomalaisia varusteluetteloita löytyy esimerkiksi Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastosta, pääosin nimellä nimikeluettelo tai nimikkeistö tai materiaalinimikkeistö. Termit ovat vaihdelleet. Esimerkkejä:

Modernia kansainvälistä kalustoa kuvataan esimerkiksi Jane's -kustantamon vuosikirjoissa. Osa näistä on käytettävissä Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastossa. Vanhempia vuosikertoja löytyy myös Kuopion varastokirjastosta, ja niitä voi kysyä sieltä kaukolainaan oman lähikirjaston kautta.