Mistä löytyy tietoa siitä, että kuinka paljon vanhuksen tulot, pankkitilirahat ja muu omaisuus vaikuttavat palveluasumisesta perittäviin maksuihin?

Kysytty

Mistä löytyy tietoa siitä, että kuinka paljon vanhuksen tulot, pankkitilirahat ja muu omaisuus vaikuttavat palveluasumisesta perittäviin maksuihin?

Vastaus

Vastattu

Jyväskylän kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden sivuilta löytyi tällainen tieto palveluasumisen maksuista:

Hoitopalvelumaksu (kuukaudessa) määräytyy seuraavasti:
Nettotuloista vähennetään seuraavat maksut:
• vuokra
• ateriamaksut 31 x 13,20 € (409,20 €)
• henkilökohtainen käyttövara 188,50 €
• tukipalvelumaksu 219,65 €
Vähennysten jälkeen jäävästä tulosta peritään 60% palveluasumisen hoitomaksua

  • Puolison tukipalvelumaksu 109,85
  • Vesimaksu kuukaudessa 8,70
  • Sähkömaksu kuukaudessa 8,70
  • Saunamaksu kuukaudessa 7,70
  • Palvelusumisen lyhytaikaishoito 36,20/ vrk

Lähde: https://www.jyvaskyla.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/ikaihmisten-palvelut/asiakasmaksut

Sivuilta löytyy myös puhelinnumero tarkempia kyselyitä varten