Mistä löytyy näitä puhelinluetteloita Suomen yleinen puhelinluettelo Erityisesti kiinnostaa Savon alueen luettelot

Kysytty

Mistä löytyy näitä puhelinluetteloita
Suomen yleinen puhelinluettelo

Erityisesti kiinnostaa Savon alueen luettelot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestä ei käynyt ilmi, kuinka vanhoista puhelinluetteloista on kyse. Viimeiset puhelinluettelot ilmestyivät vuonna 2017. Helmet-alueella puhelinluetteloita löytyy Pasilan seutuvarastosta. Varastossa on Helsingin puhelinluetteloita hyvin pitkältä ajalta, mutta myös muun Suomen puhelinluetteloista siellä ovat ainakin uusimmat.  Varastoon pääsee tutustumaan keskiviikkoisin. Muinakin päivinä varaston aineistoon voi toki tutustua. Varaston kirjat toimitetaan kirjaston yleisötiloihin luettavaksi. Puhelinluetteloita ei voi lainata, mutta siksi ne ovat aina paikalla.  Jos etsit tiettyä vanhempaa teosta, se voidaan toimittaa sinulle kaukolainaksi.  Sinun kannattaa soittaa Pasilan kirjastoon 09 310 85 001 ja varmistaa, onko tarvitsemasi teos varmasti luettavissa.

Pasilan kirjavarasto https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Pasilan_kirjasto/Juttuja_kirjastosta/Helmetkirjavarasto(1373)