Mistä löytyy lyhyitä talvisia tarinoita?

Kysytty

Mistä löytyy lyhyitä talvisia tarinoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama talvinen tarina:

Valon pilkahduksia (Oppian 2023)

Marklund, Liza: Halkovaras

Knausgård, Karl Ove: Talvi

Maxence Fermine Lumi (n. 100 sivua)

Elisa Shua Dusapin Sokcho talvella (n. 150 sivua)

Capotella on Aamiainen Tiffanyllä -kirjassa myös muita novelleja, mm. Joulumuisto, joka on marras-joulukuun alkutalveen sijoittuva nostalginen tarina.

Benno A. Piispasen kirjassa Näkymätön käskijä ja muita kertomuksia (WSOY, 1928) on Punainen jumalankuva -novelli, jossa reellä ajettiin pakkasessa pakoon susilaumaa (kauhuelementtejä, ei sovi perheen pienimmille).