Mistä löytyy Helsingin spriraalinen kävelykierros? Tällainen ilmeisesti on järjestetty toukokuussa, ja lukemassani artikkelissa mainittiin seuraavaksi…

Kysytty

Mistä löytyy Helsingin spriraalinen kävelykierros? Tällainen ilmeisesti on järjestetty toukokuussa, ja lukemassani artikkelissa mainittiin seuraavaksi järjestysajankohdaksi elokuu. Nyt en löydä enää artikkelia enkä muutakaan tietoa asiasta. Kävelykierroksen kerrottiin saaneen inspiraationsa London Spiral Walkista.

Vastaus

Vastattu

Spiraalikävelyä, jossa Helsinkiä kierretään ympäri spiraalimaista reittiä, on mainostettu Yliopisto-lehden numerossa 5 (2024). Bongasin kuitenkin Facebook-ryhmästä "Käveltävä Helsinki", että tapahtuman järjestäjä on huomauttanut, että Yliopisto-lehteen on lipsahtanut väärät päivämäärät: lehden mukaan spiraalikävelyt järjestettäisiin 11.8. ja 18.8. mutta todellisuudessa kävelyt järjestetään peräkkäisinä lauantaina 10.8.2024 ja 17.8.2024. Yliopisto-lehdessä spiraalikävelyn yhteystiedoksi ilmoitetaan järjestäjän Facebook-tili "facebook.com/mauri.korkka", ja siellä 10.8. kävelyn kerrotaan lähtevän Herttoniemen metroasemalta klo 5:20 ja 17.8. kävelyn kerrotaan lähtevän klo 5:37 Talvipuutarhan porteilta.