Mistä löytyvät seuraavan Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla -teoksessa esiintyvän laulun sanat kokonaisuudessaan ja mikä on kappaleen nimi?: "Työ suomen…

Kysytty

Mistä löytyvät seuraavan Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla -teoksessa esiintyvän laulun sanat kokonaisuudessaan ja mikä on kappaleen nimi?: "Työ suomen hyväks`uhratkaamme, kaikki työhön taistohon! Siinä miss`on onni maamme, siinä meidän onni on. Kiistamieliin meill´ ei aikaa, työ on kansan kunnia! Kuule kuinka huudot kaikaa: työhön, työhön koko maa!"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi laulun nimi on Kansalaismarssi, jonka on säveltänyt Aatto A. Lumme ja sanat ovat Severi Nuormaan.
Siteeraamasi sanat ovat laulun ensimmäinen säkeistö. Laulussa on vielä kaksi muuta säkeistöä.
Nuotit ja sanat lauluun löytyvät ainakin kirjoista:
Siukonen, Wilho: Nuorten laulukirja...
Musiikki ja me 7-9 : oppilaan kirja

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Aatto A. Lumme on säveltäjänimi, oikealta nimeltään Aatto A. Liljeström 1868-1922.