Mistä löytyisi tietoa uimalammen rakentamisesta?

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa uimalammen rakentamisesta? Erityisesti teknisistä ratkaisuista: pohjan rakentamisesta, pumpuista ja suodattimista kaivattaisiin yksityiskohtaista tietoa.

Vastaus

Vastattu

Kirkes kirjastoista löytyy muutamia teoksia (haku: aihe lammet and aihe rakentaminen not luokitus 84.2) Kirkes

esim. Bridgewater, Alan ; Bridgewater, Gill:Suihkulähteet ja vesirakenteet puutarhassa : helppoja ja käytännönläheisiä ohjeita tai Flink, Raimo:Keksintöjen puutarha : ekokeksijän uusimmat ideat ja keksinnöt

Finna haku löytää runsaammin tietoa lammen rakennuksesta, mutta suurin osa näyttää olevan englanninkielistä ja melko vanhoja. Finna.fi

esim. Swift, Penny Step-by-step ponds, pools, and rockeries (1997) tai Nash, Helen:The complete pond builder : creating a beautiful water garden (1996)

Netistä löytyy esim. Wikihow.com sivustolta löytyy englanninkielinen ohje lammen rakentamisesta. https://www.wikihow.com/Build-Natural-Swimming-Pools

Vesielämä.fi yritys tarjoaa lammen rakennusohjeet ja samalla apua projektiin. https://www.vesielama.fi/fi/blog/rakenna-uimalampi