Mistä löytyisi tietoa hakkapeliitttojen toimista Euroopassa: Missä kaikkialla he oikeastaan taistelivat, minne asti he ulottivat taistelunsa Euroopassa?…

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa hakkapeliitttojen toimista Euroopassa: Missä kaikkialla he oikeastaan taistelivat, minne asti he ulottivat taistelunsa Euroopassa? Müncheniin vai vieläkin etelämmäs?Saman kylän tai pitäjän hakkapeliitat varmaankin taistelivat samoissa joukoissa, mistä löytyisi tietoa, missä päin kunkin pitäjän miehet taistelivat? Vai kulkivatko kaikki hakkapeliitat yhtenä joukkona? Löytyyköhän näistä aiheista mitään kirjaa tai arkistotietoa?

Vastaus

Vastattu

Hakkapeliittoja käsittelevästä kirjallisuudesta Olli Bäckströmin teos 30-vuotisesta sodasta on uusin ja laajasti saatavilla kirjastoissa.

Aiemmasta kirjallisuudesta esim. seuraavat voisivat olla hyödyllisiä: