Mistä löytyisi runo, joka kertoo Pohjanmaasta. Runossa käytetään mm. sanoja yhä syvemmäksi painui sahra.

Kysytty

Mistä löytyisi runo, joka kertoo Pohjanmaasta. Runossa käytetään mm. sanoja yhä syvemmäksi painui sahra.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä Artturi Leinosen runo Peltomiehet!

Se on julkaistu ainakin Käkisalmen sanomissa 29.9.1928. Linkki kansalliskirjaston digilehtiin.

Linkki Wikipediaan Artturi Leinonen

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

mistä löydän p.mustapään runon Sukukirja

Sukukirja-runo ilmestyi alun perin P. Mustapään teoksessa Jäähyväiset Arkadialle (1945), ja se on mukana myös hänen kokoomateoksessaan Kootut runot (1969).

Sen varmistamiseksi, että myös kirjastonhoitajat näkevät ne, kysymyksiä ei kannata esittää kommenttina vanhaan kysymykseen vaan "Lähetä kysymyksesi" -lomakkeen kautta: https://www.kirjastot.fi/kysy