Mistä löytyisi kansallispukuja käsittelevää aineistoa?

Kysytty

Mistä löytyisi kansallispukuja käsittelevää aineistoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alavieskan, Kalajoen, Nivalan, Oulaisten, Sievin ja Ylivieskan kirjastojen yhteistietokannasta http://tiekko-info.origonet.net/ löytyy kansallispukuja käsittelevää aineistoa. Klikkaa kohtaa Haku ja varauksen teko. Kirjoita ylimpään hakuruutuun hakusanaksi kansallispuvut ja valitse hakutyypiksi asiasana. Klikkaa lopuksi Hae-painiketta. Saat tulokseksi 30 teosta.

Esim.

Kurula, Mervi: Kansallispukuja Suomesta. Gummerus, 2004.
Sirelius, Uuno Taavi: Suomen kansallispukujen historia. Kansallisteos, 1990.
Kansallispukukuvasto. Helmi Vuorelma, 1987.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kyllä jonku kannattas näitä ruveta valamistamaan. Minkähän lainen vois olla Kalajokiseudun miehen puku? Ainakin haluaisin siihen hevosenpääpuukon kun isälläkin oli.