Mistä löytäisin venäläistä kirkkoarkkitehtuuria kertovan teoksen? Etsin tietoa kirkkojen rakenteesta ja kupoleista1400-luvulla

Kysytty

mistä löytäisin venäläistä kirkkoarkkitehtuuria kertovan teoksen? Etsin tietoa kirkkojen rakenteesta ja kupoleista1400-luvulla

Vastaus

Vastattu

Et kertonut kysymyksessäsi, minkä kielisiä teoksia etsit.  Kokosin Helmet-tietokannasta pienen listan kirjoista, jotka käsittelevät ortodoksisia kirkkorakennuksia. Useimmat toki paljon uudempia kirkkoja.  Ortodoksisia kirkkoja - Helmet-tietokannassa

Paremman avun saat, kun tutustut erikoiskirjastoihin. Helsingin yliopiston slaavilainen kokoelma on vapaassa käytössä. Kokoelma on haettavissa Finna-haun kautta. Tietoa kirjastosta Slaavilainen kokoelma Kokoelmaan kuuluu esimerkiksi https://www.finna.fi/Record/fikka.2518071?sid=4762700708

Helsingin ortodoksisen seurakunnan yhteydessä toimii Ortodoksinen kirjasto . Voisit ehkä kysyä apua kirjastosta.  Kansainvälisesti merkittävä ortodoksinen kokoelma on myös Valamon luostarin kirjastossa Heinävedellä. Kirjastosta voisi saada hyviä vinkkejä.  Kirjaston kirjoja voi lainata kaukopalvelun kautta (maksullista).