Mistä löytäisin tietoa Scorpions-yhtyeestä? (myös jotain kirjoja ym.)

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa Scorpions-yhtyeestä? (myös jotain kirjoja ym.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa ei näytä olevan yksinomaan Scorpionsia käsitteleviä kirjoja. Alan hakuteoksista varmasti löytyy artikkeleita yhtyeestä ; esim. The Rough Guide to Heavy Metal / by Essi Berelian ; [editor: Michelle Bhatia]. 2005, The Virgin encyclopedia of heavy rock / Editor in chief: Colin Larkin. 1999. Lisää hakuteoksia löytyy HelMet -tietokannasta http://www.helmet.fi hakusanoilla heavy rock, hakuteokset. Todennäköisesti tiedonlähteenä mainitsemasi Scorpionsin kotisivut http://www.the-scorpions.com sisältävät kuitenkin enemmän tietoa kuin hakuteosten artikkelit.
Suomalaisista lehtitietokannoista löytyy muutama Scorpions-viite :
Juntunen, Juho : Tuttu ja turvallinen Scorpions : matkalla täydellisyyteen. Soundi 1989, nro 2, sivu 23-26.
Juntunen, Juho : Scorpions ja Winger läpäisevät ammattitutkinnon : perusasiat kunniassa, pää heilumaan. Soundi 1991, nro 2, sivu 90-94.
Asikainen, Merja : Scorpions: Haluamme pysyä Saksassa ja maksaa veromme. Soundi 1993, nro 11, sivu 18-19.
Mattila, Antti : The Scorpions : balladien mestarit haluavat nyt rokata! Soundi 2004, nro 4, sivu 40-41.
Lisäksi Guitar Player 2001:1.
Lehtien sijaintitiedot löytyvät HelMet -tietokannasta, vanhemmat Soundit Tikkurilan kirjaston musiikkiosastolta.
All Music Guide http://www.allmusic.com tarjoaa myös kohtalaisesti tietoa yhtyeestä: historiikin, diskografian, levyarvosteluja ym.