Mistä löytäisin tietoa liikeneuvotteluun valmistautumisesta?

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa liikeneuvotteluun valmistautumisesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yhteisestä Plussa-aineistohausta löytyy muutamia englanninkielisiä neuvotteluoppaita, muun muassa seuraavat: Hindle, Tim: Managing meetings, London, 1998; Baguley, Phil: Effective communication for modern business, London, 1994. Lisäksi hyötyä voi olla vaikkapa seuraavista englannin oppikirjoista: Sweeney, Simon: English for business communication, Cambridge, 1997; Working English - meetings and negotiations, toim. Paul Westlake, WSOY, 1994. Saatavuustiedot voi tarkistaa netissä olevasta Plussa-tietokannasta, jonne pääsee muun muasa osoitteesta www.lib.hel.fi, kohdasta Aineistohaku.

Lisäksi netin puolelta löytyy englanninkielisiä sivuja neuvotteluista. Hakupalveluihin pääsee hyvin käsiksi osoitteesta www.kirjastot.fi , kohdasta Tiedonhaku, hakulauseena voi käyttää "negotiation techniques" tai "negotiation techniques in the european union". Näillä hakulausekkeilla esimerkiksi Google antoi tulokseksi useita linkkejä aiheeseen.