Mistä löytäisin Ruotsin kuninkaat Kustaa Vaasasta alkaen ja heidän hallitsijakautensa + hieman tietoa heistä?

Kysytty

Mistä löytäisin Ruotsin kuninkaat Kustaa Vaasasta alkaen ja heidän hallitsijakautensa + hieman tietoa heistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä teoksia, jotka käsittelevät Ruotsin kuninkaita ja kuningattaria:

ANDERSSON, Ingvar: Ruotsin historia. WSOY, 1950.
ELGKLOU, Lars: Bernadotte-suvun tarina. Karisto, 1981.
(Kaarle XIV Juhanasta Kaarle XVI Kustaaseen, n. vuodet 1800-1980)
SUOMEN HALLITSIJAT; kuninkat, keisarit ja presidentit. Weilin&Göös, 2000.
(Kustaa Vaasasta Kustaa IV Adolfiin, n. 1523 - 1809)
KUNINGATAR KRISTIINA; aikansa eurooppalainen. Matti Klinge et al. Otava, 1990.
RUOTSI : tuntematon naapurimme. Kleio ja nykypäivä -sarja. Painatuskeskus, 1995.
(mm. kuningas Oskar II: sta)

Teokset on varattu nimelläsi pariksi päiväksi Oulun kaupunginkirjaston lainausosaston tietopalveluun.

Sirkka Marttila
kirjastonhoitaja