Mistä löytäisin narratiivisessa terapiassa käytetyistä termeistä toiminnan ja tietoisuuden ( =identiteetin) maisemista lisätietoa suomenkielellä?

Kysytty

Mistä löytäisin narratiivisessa terapiassa käytetyistä termeistä toiminnan ja tietoisuuden ( =identiteetin) maisemista lisätietoa suomenkielellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyvä kirjallisuuslista aiheesta löytyy hakemalla www:stä Googlella sanoilla narratiivinen terapia. Yksi hakutuloksista on Oulun yliopiston psykologian opiskelijan Saara-Leena Syrjälän tutkielma Narratiivinen lähestymistapa elämän ja minuuden jäsentämisessä (http://wwwedu.oulu.fi/sampo/00-01/appro/narratiivi/tutkimus.html). Tutkielman seitsemäs luku käsittelee narratiivista terapiaa. Luvussa käsitellyt Ihanuksen, Arvilammen ja Katajaisen teokset löytyvät Lahden kaupunginkirjastosta. Ainakin Katajaisen artikkelissa, joka sisältyy Kunnon tarinoita -teokseen käsitellään toiminnan ja tietoisuuden maisemia.
Jos haluat vielä muuta suomenkielistä aineistoa narratiivisesta terapiasta voit hakea Lindasta eli yliopistokirjastojen yhteisluettelosta ja Artosta eli kotimaisesta artikkeliviitetietokannasta. Kummatkin ovat käytettävissä kirjaston työasemilla ja linkit löytyvät kirjaston kotisivuilta kohdasta "muita tietokantoja". Haulla narrat? and terap? löytyi paljon aiheeseen liittyviä teoksia ja myös muutamia suomenkielisiä. Muiden kirjastojen aineistoa voi esimerkiksi tilata kaukolainaksi. Kaukolainamaksu on viisi euroa kirjaa kohden.