Mistä löytäisin luettelon Euroopan kaupungeista perustamisvuoden mukaan?

Kysytty

Mistä löytäisin luettelon Euroopan kaupungeista perustamisvuoden mukaan?

Vastaus

Vastattu

Emme kollegoiden kanssa löytäneet tällaista luetteloa. Siihen, ettei luetteloa löytänyt, kenties vaikuttaa kaupunkien suuri määrä, niiden vaihtuvuus (uusia tulee ja joitain lakkaa), ja myös se, ettei kaikkien Euroopan kaupunkien perustamisvuosi ole tiedossa. Luetteloita esimerkiksi väkiluvun määrän mukaan sen sijaan kyllä löytyy.

Wikipediasta löytyy luettelot Euroopan maiden kaupungeista, mutta niissäkään ei ole kaikissa merkitty suoraan perustamisvuosia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_cities_in_Europe