Mistä löytäisin Israelilaisen kansantanssikappaleen nimeltä Adama Ve shamayim? t.Jenni

Kysytty

Hei! Mistä löytäisin Israelilaisen kansantanssikappaleen nimeltä Adama Ve shamayim? t.Jenni

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei Jenni! Tähän kysymykseen löytyy Suomessa parhaiten aineistoa surffaamalla netissä. Ellei käytössäsi ole muutoin konetta ja internetiä, voit varata kirjastosta ajan internet-koneelle ja tutkia soveltuvia nettisivuja siellä. Allaolevalta sivulta näet, millä dvd-levyillä (video source) ja cd-levyillä (audio source) kansantanssia Adama ve-shamayim ainakin on maailmalla julkaistu. Valitettavasti en löytänyt mistään Suomen kirjastosta ainuttakaan näistä levyistä.

http://www.israelidances.com/dance_details.asp?DanceID=5919

Vaihtoehtoisesti voit googlata termillä adama ve-shamayim. Eli kirjoita Googlen hakuruutuun tämän tanssin nimi. Tuloksia pitäisi tulla varsin paljon YouTubesta alkaen. YouTuben ja muutkin videot kannattaakin katsella ja kuunnella, sillä huomasin, että esityksissä on käytetty usein samoja koreografeja kuin tuon yllä mainitun sivuston mainitsemissa cd- ja dvd-levyissä.

Useilla sivuilla näyttää olevan myös mahdollista ladata kappale ilmaiseksi.

Näin löytyy muitakin sivuja, mm. hebrewsongs.com, josta löydät tanssit sanat englanniksi ja jopa hepreaksi. Sointumerkkejäkin saattaa irrota joltain sivulta.