Mistä löytäisin hyvän määritelmän työhyvinvoinnille tai työtyytyväisyydelle?

Kysytty

Mistä löytäisin hyvän määritelmän työhyvinvoinnille tai työtyytyväisyydelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tieteellisten kirjastojen yhteistietokannasta Linda, http://linda.linneanet.fi, löytyy asiasanoilla työhyvinvointi tai työtyyväisyys runsaasti viitteitä. Myös työaloittain, mukana mm. hoitoala, mielisairaalat, psykiatria jne.

Yleisissä kirjastoissa, kuten Turun kaupunginkirjasto, on aiheesta tietoa ainakin luokissa 36.13 (työelämä), 59.241 (työterveyshuolto) ja 69.11 (johtamisen tekniikka) tai 69.13 (henkilöstöpolitiikka).

En tarjoa käsitteiden määritelmiä valmiina, koska se riippuu siitä, mihin tarkasti ottaen haluat opinnäytetyössäsi paneutua. Esimerkiksi näkökulma asiaan on tärkeä. Toki asian yleisesti kerroit kysymyksessäsi. Sinun kannattaa käydä itseäsi lähellä olevissa kirjastoissa ja kysyä apua paikan päällä. Itse määritelmien sisällöt joutunet kylläkin tekemään tai valitsemaan itse, mutta kokoelmiin ja niiden sisältöihin tutustumisessa saat varmasti apua.