Mistä löytäisin Aarno Ranisen sovittaman Ihanaa se ois-biisin nuotit Seija Simola lauloi

Kysytty

Mistä löytäisin Aarno Ranisen sovittaman Ihanaa se ois-biisin nuotit Seija Simola lauloi

Vastaus

Vastattu

Seija Simolan laulamasta, Aarno Ranisen sovittamasta ja Jussi Raittisen suomeksi sanoittamasta kappaleesta "Ihanaa se ois" ei ole saatavilla lainattavaa nuottia. Kappale on julkaistu nuottikokoelmassa "7 iskelmää", osa 2. (Helsinki :  Edition Coda, 1967). Nuottia on vain yksi kappale Helsingissä, Kansalliskirjaston kokoelmassa, ja sitä ei saa lainaan. Lukusalissa paikan päällä sen voi saada tutkittavaksi.

"Ihanaa se ois" - kappale on "käännösiskelmä", alkuperäiseltä nimeltään "Samba de verãoja" ja sen on säveltänyt Marcos Valle. Tuosta alkuperäisestä kappaleesta kyllä löytyy nuotteja erilaisina sovituksina. Finna-hakupalvelusta (www.finna.fi) voit etsiä yhdellä kertaa Suomen eri kirjastojen kokoelmista. Hae kappaleen nimellä ja säveltäjällä ja rajaa haku sitten nuotteihin. Näissä versioissa ei tietenkään ole suomenkielisiä sanoja. Keski-kirjastoista "Samba de verãoja" nuottia ei löydy. Voit halutessasi tehdä kaukolainapyynnön oman kirjastosi kautta, jos tämä kappaleen "alkuperäisversio" auttaa sinua asiassa eteenpäin.