Mistä löytää tietoa Tyynenmeren musiikista ja Tyynenmeren saarten, esim.(Tahiti,Bora Bora,Tonga, Cookinsaaret) musiikista?

Kysytty

Mistä löytää tietoa Tyynenmeren musiikista ja Tyynenmeren saarten, esim.(Tahiti,Bora Bora,Tonga, Cookinsaaret) musiikista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

The Garland encyclopedia of world music. Volume 9 : Australia and the Pacific Islands / Adrienne L. Kaeppler and J. W. Love on laaja esitys tuon alueen musiikista. Saatavuuden voit tarkistaa HelMetistä http://www.helmet.fi/.

Otavan Isossa musiikkitietosankirjassa on Oseaniaa koskeva artikkeli, ja kirjaston työasemilla voit käyttää Grove Music Onlinea, jossa on laajat artikkelit Melanesian, Mikronesian ja Polynesian musiikista.

Etelämeren kansanmusiikkia sisältävissä äänitteissä on yleensä paljon tietoa sisältävät tekstiliitteet. Esimerkiksi Helsingin levyt saat esiin HelMetistä valitsemalla hakutavaksi Kirjastoluokan ja kirjoittamalla kohtaan Helsingin luokka 784.74. Saat 41 osumaa, joista voit valita mielenkiintoisimmat.

Kannattaa ehkä vierailla Tyynenmeren Saarten Ystävyysseuran sivuilla osoitteessa http://www.dlc.fi/~elone/Society/Finleaflet.html. Sieltä saattaisi löytyä apua.