Mistä löydän tietoa nimestä Kakkonen,joka on lähtöisin Pohjois-Karjalasta.

Kysytty

Mistä löydän tietoa nimestä Kakkonen,joka on lähtöisin Pohjois-Karjalasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukunimet Kakko ja Kakkonen ovat karjalaisia nimiä. Viipurin pitäjässä on mm. ollut Kakkolan kylä, jossa on asunut Kakkosia jo 1500-luvulla. Nimen syntyä ei ole täysin selvitetty, mutta Kakko -nimi on mm. liitetty linnun nimityksistä kehittyneisiin henkilönnimiin, joita oli paljon Karjalaisissa. Tämä Kakko siis olisi kehittynyt seuraavasti kakko