Mistä löydän tietoa 1953-luvun tapahtumista Suomessa sekä ulkomailla?

Kysytty

Mistä löydän tietoa 1953-luvun tapahtumista Suomessa sekä ulkomailla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paikallisia tapahtumia ja uutisia löydät mikrofilmatuista Keskipohjanmaa- ja Kokkola-lehdistä. Ajan mikrofilmien katsomiseen voit varata Kokkolan kaupunginkirjaston neuvonnasta.

Suomen ja ulkomaiden tapahtumia löydät mm. seuraavista teoksista:

Mitä-missä-milloin 1954,
Suomi 75 : itsenäisen Suomen historia : 3,
Suomen kansallisfilmografia : 5 : 1953-1956 : vuosien 1953-1956 suomalaiset kokoillan elokuvat,
Vuosisatamme kronikka,
Kronikka 1900-1999 : Suomen ja maailman tapahtumat,
Muutosten vuosisata : 10 : tapahtumat ja
Muutosten vuosisata : 6 : 1946-1960.