Mistä löydän tiedot, mitä lauluja elokuvassa Ilosia aikoja, mielensäpahoittaja laulettiin? Näin elokuvan toisaalla, enkä pääse siihen enää käsiksi. Netissä ei…

Kysytty

Mistä löydän tiedot, mitä lauluja elokuvassa Ilosia aikoja, mielensäpahoittaja laulettiin? Näin elokuvan toisaalla, enkä pääse siihen enää käsiksi. Netissä ei löydy tietoja. Ylipäätään, miten voi löytää eri elokuvien musiikista tietoa?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kattavimmin kotimaisten elokuvien tiedot löytyvät KAVIn (Kansallinen audiovisuaalinen instituutti) Elonet-tietokannasta. Sieltä löytyvät kaikki Suomalaisen kansallisfilmografian tiedot, mm. tekijätiedot, juonikuvaukset, elokuvan vastaanotto ilmestymisaikaan, esitystiedot, palkinnot, musiikki, ikärajatiedot jne.

Tässä linkki tuon kysymäsi elokuvan tietoihin:

https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_1582654

Ulkomaisista elokuvista parhaiten tietoa löytynee ainakin yhdysvaltalaisen elokuvan osalta iMDb-tietokannasta (Internet Movie Database ; imdb.com)