Mistä löydän materiaalia Suomen kuntien matkailuun liittyen. - kuntien matkailustrategioista - tilastotietoa yleisesti Suomen kuntien matkailusta - kuntien…

Kysytty

Mistä löydän materiaalia Suomen kuntien matkailuun liittyen.
- kuntien matkailustrategioista
- tilastotietoa yleisesti Suomen kuntien matkailusta
- kuntien matkailumarkkinoinnista
- kuntien internetsivustojen suunnittelusta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuonna 2001 on julkaistu aiheesta tutkielma: Mareena Paldan: Verkkopalvelujen käyttö kuntien matkailumarkkinoinnissa. Tutkielmaa lukemalla selvinnee parhaiten, mitä kautta kuntien internet-sivustojen avulla tapahtuvaa matkailumarkkinointia on aikaisemmin selvitetty, ja miten tietojen päivittäminen olisi kätevintä. Matkailumarkkinointia käsittelevät mm. seuraavat teokset:
-Albanese, Pietro: Matkailumarkkinointi, 2002
-Vuoristo, Kai-Veikko: Matkailun muodot, 2002
Artikkelitietokanta Aleksista löytyi mm. artikkeli:
-Paavilainen, Jyrki: "Virtuaalimatkakeskus" Itä-Suomen kaupungeille, Kuntatekniikka 2003 (58);1;29-30
Lisäksi on laadittu matkailustrategioita eri puolilta Suomea, esim:
-Huovinen, Ulla: Itä-Uudenmaan matkailustrategia 2001-2006
-Lapin matkailustrategia 2003-2006
-Oulun kaupungin matkailustrategia 2002-2005
Varsinainen primaarilähde taitavat olla kuntien nettisivut sinänsä.