Mistä löydän kirjastosta saatavissa olevat lehdet? Voiko mitään niistä lainata?

Kysytty

Mistä löydän kirjastosta saatavissa olevat lehdet? Voiko mitään niistä lainata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaskin verkkosivulla voi hakea kirjastossa tarjolla olevat lehdet "Tarkennettu haku" -haulla:

https://vaski.finna.fi/Search/Advanced

"Aineistotyyppi" -kohtaan kannattaa rastittaa "Lehti/artikkeli".

Fyysisesti Turun pääkirjaston lehdet sijaitsevat eri osastoilla:

Aikakauslehdet löytyvät tieto-osastolta, uudemman rakennuksen toisesta kerroksesta.

Lasten- ja nuortenlehdet taas saman rakennuksen ensimmäisestä kerroksesta.

Kulttuuri- ja taidelehdet, sekä musiikin lehdet löytyvät vanhemmasta kirjastorakennuksesta.

Sanomalehdet puolestaan ovat uutistorilla, joka sijaitsee talojen välissä olevassa tilassa.

Pääasiassa kaikkia muita paitsi kuluvan vuoden lehtiä voi lainata.