Mistä löydän Hilja Haahden runon (ja nuotit) "Lapsen lailla" Julkaistu aikanaan mm. "Nuorten veisu kokelmassa"

Kysytty

Mistä löydän Hilja Haahden runon (ja nuotit) "Lapsen lailla"
Julkaistu aikanaan mm. "Nuorten veisu kokelmassa"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hilja Haahden runo Lapsen lailla löytyy esim. hänen runokokoelmistaan Tähti johtaa (1934) ja Valitut runot (1963). Runon ovat säveltäneet ainakin Ilmo Häkkinen, Ilmari Krohn ja Jari Tanskanen. Nuoren seurakunnan veisuja -nuotissa, osassa 6, on laulun sanat ja Ilmo Häkkisen sävellyksen nuotti (melodia ja sointumerkit). Häkkisen sävellys sisältyy myös mm. Hartaita toivelauluja -nuottiin, jossa on myös Ilmari Krohnin sävellys samaan runoon. Krohnin sävellyksen sanoituksena on vain osa runosta.

11 ääntä

Kommentit

Hilja Haahden sanoittaman laulun Lapsen lailla - nuotteja ei kyllä löydy Nuoren seurakunnan veisuja - kirjan kuudennesta versiosta, joka on julkaistu vuonna 1994, kuten tällä sivulla väitettiin. Löytyisikö ensimmäisestä vastaavasta kirjasta, joka julkaistiin vuonna 1970. Mutta mistä noin vanhan teoksen enää löytää?? Itse lauloin laulua tuosta kirjasta riparilla 1972. Kaipaisin nimenomaa Nuoren seurakunnan veisuissa ollutta nuottiversiota!
Kuka osaisi auttaa?

Ko. laulu löytyi: Ilmo Häkkisen säveltämänä se on ainakin Nuoren seurakunnan veisukirjassa vuoden 1973 painoksessa !