Mistä löydän englanninkielisen artikkelitietokannan, josta löytyisi kirjaston käyttöä psykologiselta kantilta tarkastelevia artikkeleita? Kiitos etukäteen!

Kysytty

Hei,

mistä löydän englanninkielisen artikkelitietokannan, josta löytyisi kirjaston käyttöä psykologiselta kantilta tarkastelevia artikkeleita?

Kiitos etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoalan erikoistietokantoja Library and Information Science Abstractsia(LISA) ja EBSCO -tietokannasta löytyvää Library, Information Science @ Technology Abstractsia(LISTA)kannattaa kokeilla, mutta on syytä rajata aihealue tarkemmin, sillä psykologia on hakusanana liian laaja. Usein on hyödyksi aloittaa haku tietystä tutkijasta, jonka työstä on kiinnostunut. Copac -tietokantaa kannattaanee myös kokeilla.

The British Libraryn Internetsivuilla, osoitteessa www.bl.uk, kirjastoammattilaisille tarkoitettujen linkkien joukossa on tutustumisen arvoinen Internet Library for Librarians, jossa on esim. luetteloita kirjastoalan tieteellisistä lehdistä.