Mistä kirjoista voisin löytää tietoa maahanmuuttaja-lapsista päivähoidossa?

Kysytty

Mistä kirjoista voisin löytää tietoa maahanmuuttaja-lapsista päivähoidossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin näistä kirjoista saat tietoa. Voit pyytää aineistoa kaukolainaksi kotikirjastosi kautta.

Tuhat ja yksi kieltä pääkaupunkiseudun varhaiskasvatuksessa : selvitys varhaiskasvatuksen monikulttuurisuustilanteesta kunnan järjestämässä päivähoidossa pääkaupunkiseudulla helmikuussa 2005 / Niina Remsu

Maahanmuuttajatyön kehittäminen päivähoidossa / Mirkka Rouhio ... [et al.], on myös netitse luettavana:
http://www.hel2.fi/Sosv/julkaisu/selvitykset/2005/9_maahanmuutt.pdf

Maahanmuuttajatyön käsikirja / Marja-Liisa Hytönen .. [et al.]

Näkökulmia maahanmuuttajaperheen ja päivähoidon väliseen yhteistyöhön / Ingeborg Ekroos, Saija Hassinen (AMK-opinnäytetyö, Laurea-ammattikorkeakoulu)

Myös lehtiartikkeleita aiheestasi on:

Maahanmuuttajataustaisten lasten hoitoon kaivataan lisää resursseja (Oma koti vai päiväkoti? ; 3 : sarjassa käsitellään päivähoidon tilaa pääkaupunkiseudulla. (Helsingin Sanomat, 14.1.2007)

Kahden hoivavelvoitteen välissä (Sosiaaliturva, 2005, nro 10, s.26)

Lastentarha-lehti, 2003, nro 1, useita artikkeleita aiheesta

Lapsen paras yhdistää vanhempia kaikissa kulttuureissa (Lapsen maailma, 2002, nro 2, s. 32-33

Väestöliiton Monikulttuurinen työ –sivuilta voisi löytyä myös hyödyllistä tietoa:
http://www.vaestoliitto.fi/monikulttuurinen_tyo/