Mistä kirjoista / kokoelmista voisin löytää kaikki Carl Barksin ankkasarjat, joissa kerrotaan Roope-sedän nuoruudesta?

Kysytty

Mistä kirjoista / kokoelmista voisin löytää kaikki Carl Barksin ankkasarjat, joissa kerrotaan Roope-sedän nuoruudesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Carl Barks käsitteli Roope Ankan nuoruutta enimmäkseen vain ohimennen.

Zombi löytyy tarinasta Aku Ankka ja zombi, kokoelmassa Ovela Roope-setä (2007).

Kultu Kimallus esiintyy tarinassa Takaisin Klondikeen, kokoelmassa Visukintun vuosikymmenet : Roope-setä 1947-1997 (1997).

Jos nuoruutta hieman venyttää, kyseeseen voisi tulla Kultaisen kypärän metsästäjät ja muita klassikoita (2016), jossa on sekä Barksin alkuperäistarinoita että Rosan jatko-osia.

Lisäys: Roope-sedän nuoruudesta kertoo myös Vic Lockmanin käsikirjoittama ja Barksin piirtämä tarina Vuodepulmia (The Invisible Intruder), joka on ilmestynyt ainakin kokoelmassa Aku Ankan parhaat 5 - Aku postinkantajana (1977).