Mistä kirjastoista Helsingissä löytyy ruotsinkielisiä lastenkirjoja (ei e-kirjoja), ja missä kirjastoissa on parhaat valikoimat?

Kysytty

Mistä kirjastoista Helsingissä löytyy ruotsinkielisiä lastenkirjoja (ei e-kirjoja), ja missä kirjastoissa on parhaat valikoimat?

Vastaus

Vastattu

Suosittelen Rikhardinkadun kirjaston lastenosastoa. Rikhardinkadulla on hyvä ruotsinkielinen valikoima lastenkirjallisuutta. Lisäksi lastenosaston henkilökunta

on kaksikielistä ja seuraa Ruotsin lastenkulttuuria aktiivisesti.

Rikhardinkadun kirjasto

Rikhardinkatu 3

00130 Helsinki

2 ääntä

Kommentit

Kiitos konkreettisesta vinkistä! Oletan kuitenkin, että kaikkien Helsingin kirjastojen henkilökunta nykyäänkin puhuu molempia kotimaisia kieliä ja jonkinlainen ruotsinkielinen kokoelma löytyy kaikista keskisuuristakin toimipisteistä? Helsinkihän on kaksikielinen kaupunki.